Γράφαμε πριν λίγες μέρες στα "λαϊκά μας" για την αναγκαιότητα της έναρξης διαλόγου σχετικά με το ζήτημα της δημιουργίας ενός αεροδρομίου στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, όπως το αίτημα αυτό μπαίνει έπειτα από την ακύρωση (για δεύτερη φορά) του διαγωνισμού επέκτασης του "Μακεδονία" στην πλευρά της θάλασσας.
Θυμίζουμε ότι ο προϋπολογισμός του παραπάνω έργου αυτού είναι περίπου 250 εκατ. ευρώ, ωστόσο εκτός από το οικονομικό συναντά δυσκολίες οικολογικού περιεχομένου λόγω της αλλοίωσης του Θερμαϊκού κόλπου που θα προκύψει.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που στη θέση της επέκτασης του παλιού αεροδρομίου προτείνουν την κατασκευή ενός νέου, σύγχρονου αεροδρομίου.
Η πρόταση που πέφτει κυρίαρχα στο τραπέζι δεν είναι άλλη από τη χωροθέτηση του αεροδρομίου στις εγκαταστάσεις του υπάρχοντος στρατιωτικού αεροδρομίου της Αλεξάνδρειας (στο Παλαιοχώρι του δήμου Πλατέος), μόλις 45 χλμ. δυτικά της Θεσσαλονίκης, με αναπτυγμένο οδικό δίκτυο, πολύ κοντά στον ΠΑΘΕ και την Εγνατία, εξίσου κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό Πλατέος και φυσικά λίγα χιλιόμετρα από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Τα θετικά σημεία της Αλεξάνδρειας
Η επιχειρηματολογία όσων (πολιτικών, στρατιωτικών κ.α.) υποστηρίζουν την παραπάνω πρόταση είναι αρκούντως ισχυρή:
- Ο βαθμός δυσκολίας αναβάθμισης και επέκτασης του αεροδρομίου της Αλεξάνδρειας θεωρείται μικρός. Μπορεί να γίνει σε πιο χαλαρά χρονικά περιθώρια και φυσικά με πολύ μικρότερο κόστος από αυτό της επέκτασης του "Μακεδονία".
- Η πρόσβαση όλων στο αεροδρόμιο είναι άμεση, καθώς δεν θα παρεμβάλλεται το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, γεγονός που επιβαρύνει τον κυκλοφοριακό φόρτο στη συμπρωτεύουσα και δυσχεραίνει τη διακίνηση των εμπορευμάτων.
- Η εναέρια κυκλοφορία στην περιοχή μπορεί να διαχειριστεί από το "Μακεδονία". (Στην Αθήνα ένα ραντάρ προσέγγισης διαχειρίζεται την εναέρια κυκλοφορία στο "Ελευθέριος Βενιζέλος", την Ελευσίνα, την Τανάγρα και τα Μέγαρα.)
- Το αεροδρόμιο της Αλεξάνδρειας μπορεί να συνδυαστεί με τη δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου στην περιοχή (πρόταση της Νομαρχίας Ημαθίας).
Ο νομαρχιακός σχεδιασμός
Στο ζήτημα αυτό ασφαλώς ένα ακόμη επιχείρημα είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ημαθίας, η οποία -στοχεύοντας στην προώθηση των αγροτικών προϊόντων της ευρύτερης περιοχής- έχει ως κεντρικό άξονα εδώ και αρκετά χρόνια την παράλληλη λειτουργία του στρατιωτικού αεροδρομίου της Αλεξάνδρειας ως εμπορευματικού αεροσταθμού.
Ως εκ τούτου, η πρόταση για το αεροδρόμιο της Αλεξάνδρειας βρίσκει την Ημαθία υποστήριξη, αφού πρόταση αξιοποίησης καταγράφεται στο Σχέδιο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Νομαρχίας.
Οφείλουμε να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι η επιχειρηματολογία του νομάρχη κ. Σπάρτση για την εγγύτητα του αεροδρομίου στους κεντρικούς εθνικούς οδικούς άξονες και την αναγκαιότητα ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης προς την περιφέρειά της, στη φάση αυτή βρίσκει περισσότερους συμμάχους απ' ότι στο παρελθόν και κυρίως εκτός Ημαθίας.
Ως "Λαός" επιμένουμε στην αναγκαιότητα του διαλόγου για το συγκεκριμένο θέμα, μα πρωτίστως στην αναγκαιότητα να αντιληφθούμε όλοι, πολίτες και φορείς, στο νομό Ημαθίας, πόσο σημαντικό είναι για όλους να υλοποιηθεί ένα τέτοιο έργο και αναλόγως να πορευτούμε. Δεν αιθεροβατούμε ως προς το τελικό αποτέλεσμα, άλλωστε πολλές φορές οι κυβερνήσεις μάς έχουν πικράνει με λανθασμένους χειρισμούς και άστοχες επιλογές. Ωστόσο ελπίζουμε ότι ήλθε η ώρα για την επόμενη μέρα.